Opinia o klockach newmero

Pani Anna wykorzystuje klocki newmero w pracy z dziećmi w swoim Studio Nauczania. Poznaj jej szerszą opinię o klockach

Z klockami Newmero spotkałam się przez przypadek, podczas prezentacji na konferencji licencjobiorców MathRiders. Zdecydowałam się na zakup, choć jeszcze nie miałam 100% przekonania, jak zostaną przyjęte przez dzieci, dla których prowadzę zajęcia matematyczne metodą MathRiders.
Okazało się, że dzieci zabawę z klockami NewMero przyjęły rewelacyjnie.
Wykorzystuję je na zajęciach dla dzieci przedszkolnych, jak również tych z klas I-III, a nawet IV klasy.
U najmłodszych wspaniale się sprawdzają w poznawaniu liczb (łączenie ilości z symbolem danej cyfry), układamy „ wzorki” kolorystyczne z klocków, porównujemy liczby ze sobą (ustalamy o ile mniejsza bądź większa jest dana liczba od innej).
U dzieci klas 1-3 znakomicie sprawdzają się w zadaniach z dodawaniem, szczególnie dopełnianiem do dziesiątki; budowaniu liczb 2-3 cyfrowych; tworzeniu zapisu rozszerzonego liczby 2-4 cyfrowej (szczególnie w klasie 4); znakomite są także jako wprowadzenie do dodawania liczb 2-3 cyfrowych, kiedy łączymy jedności, dziesiątki, setki etc. Pomagają zobrazować dzieciom metodę obliczeń.
Niewątpliwą ich zaletą jest budowa (wypustki okrągłe, trójkątne) oraz kolory, które pomagają dzieciom rozróżniać rząd danej liczby (jedności, dziesiątki, setki, tysiące).
Po dłuższym czasie używania, zauważyłam ze dzieci rzadziej korzystają z liczenia na palcach, zaczynają dokonywać obliczeń pamięciowych.

Zakup klocków Newmero był zdecydowanie strzałem w 10!
Pięknie zaprojektowane, z możliwością wszechstronnego wykorzystania. Czego chcieć więcej…?

Zdecydowanie polecam!
Anna, właściciel Studio Nauczania MathRiders w Środzie Wlkp., nauczyciel licencjonowany MathRiders